anders@pieceoftape.dk

BLAND SELV TAPE

Fri fragt ved køb over 299,-

Tape til Overbelastning af Knæskalssenen (Løft af knæskallen)

Uelastisk sportstape er et værdifuldt værktøj inden for fysioterapi til støtte og behandling af forskellige knæ relaterede problemer.

I denne vejledning fra vores serie Tape til knæ vil vi fokusere anvendelsen af uelastisk sportstape til at lindre smerter, der opstår som følge af overbelastning af knæskalssenen eller klemning af fedtlegemet neden for knæskallen.

Dette er en almindelig udfordring for sportsudøvere, især dem der deltager i kraftfulde knæbelastende aktiviteter. Smerterne kan forværres ved dybe knæbøjninger.

Ved korrekt tapeteknik kan knæskallen løftes, hvilket skaber mere plads i ledspalten neden for knæskallen og samtidig stabiliseres for at forhindre sideforskydning.

Hvordan overbelaster man knæskalssenen?

Overbelastning af knæskalssenen er en tilstand, der opstår på grund af gentagen belastning af knæskalssenen eller klemning af fedtlegemet neden for knæskallen. Denne tilstand ses typisk hos sportsudøvere, der udfører kraftfulde og knæbelastende aktiviteter.

Hvorfor er det ubehageligt?

Gentagen knæbelastning og klemning af fedtlegemet kan forårsage smerter og ubehag omkring knæet. Dybe knæbøjninger kan yderligere forværre symptomerne.

VIGTIGT: Søg altid lægelig rådgivning før brug af sportstape. Uanset erfaring, foretag altid en grundig vurdering før påføring.

Nævnte produkter:

Instruktioner: Aflast knæskalssenen med Sportstape

Trin 1:

  • Sid med knæet bøjet ca. 20 grader.
  • Placer et anker ca. 5 cm over og under knæskallen. Ankre skal kun bruges som fastgørelse og må ikke stramme om benet.

Trin 2:

  • Start med det første skrå tapestrøg omkring den nedre kant af knæskallen.
  • Prøv at løfte knæskallen let opad med tapen.

Trin 3:

  • Læg næste skrå tapestrøg spejlvendt af det første, med samme skrå vinkel.

Trin 4:

  • Tilføj et ekstra lag skrå tapestrøg, forskydet en tredjedel til en halv tapebredde opad.
  • Prøv at løfte knæskallen opad, mens du lægger tapestrøgene.

Trin 5:

  • Billedet viser tre forskudte, skråløbende tape-lag.
  • Hvis tapen ikke fungerer tilfredsstillende med disse tre lag, bør du genanvende tapen. Brug ikke flere lag end disse.

Trin 6:

  • Afslut tapen med ankre over og under knæet for at dække de frie ender af tapen.

Disse trin beskriver, hvordan du korrekt placerer tape omkring knæskallen for at løfte den opad og give støtte til knæet. Løftet af knæskallen er formålet med denne tapingmetode for at reducere smerter og forbedre knæets funktion under aktiviteter.

Alternativt kan Kinesiologi tape knæ for lindring af knæsmerter være en mulig tapeteknik.

Afsluttende bemærkninger

Taping med stiv tape kan være en effektiv metode til lindring af smerter, der opstår som følge af overbelastning af knæskalssenen eller klemning af fedtlegemet neden for knæskallen.

Ved korrekt anvendelse af tape kan knæskallen løftes, hvilket skaber mere plads i ledspalten og samtidig stabiliseres for at forhindre sideforskydning.

Vælg den rette stive tape og undgå at stramme den for meget for at sikre en komfortabel og effektiv behandling.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Fri levering

På alle ordre over DKK 299

Returret

Fri returret i 14 dage

Kvalitetsgaranti

Vi garanterer kvalitetsprodukter

100% Sikker betaling

Mobilepay / MasterCard / Visa